søndag den 19. januar 2014

Cannelloni med Butternutfyld

Efter en lækker butternut-karrygryde her den anden dag, så havde jeg en halv butternut liggende - lidt inspirationssøgning førte mig til siden her - som inspirerede mig til disse skønne pastarør fyldt med et sødligt fyld og en lille bouillonsauce.


til 1½ person
  • Pastarør
  • ½ butternut squash
  • 2 spsk. fromaiche frais
  • Salt og Peber
  • 1/4 muskatnød
  • ½ tsk. stødt kanel
  • ½ tsk. cayennepeber
  • 1 hønsebouillonterning
Butternut squash blev renset for kerner, skåret på langs og herefter skrællet og delt på midten. Blev lagt i et ovnfast fad, hvor jeg hældte vand ved til ca. midt på squashen. Bages/dampes i 40 minutter ved 180 grader til stykkerne er møre. Moses og blandes med fromaiche frais og krydderier.

Jeg havde ikke nogen rigtige cannellonirør, men havde nogle kortere og tyndere rør, som jeg valgte at koge et par minutter for at være sikker på at få dem tilberedt nok. Herefter fyldte jeg dem med fyld og lagde dem i et lille ovnfast fad. Jeg hældte vand ved til det næsten dækkede og fnulrede en bouillonterning henover. En tur i ovnen ved 180 grader varmluft indtil pastaen føltes færdig-tilberedt, hvor jeg så strøede en smule mozzarella ost over og lod det smelte og gyldne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar