fredag den 2. maj 2014

Cremet koldskål med skyr og citron

Jeg elsker koldskål! Det er virkelig hvad der forstås med sommer, sol & varme - og så er det endda en dessert som man ikke behøves at skamme sig over for den ligger i den lette ende af dessert-spektret.
Jeg er sikker på at der findes lige så mange opskrifter på koldskål som der findes koldskåls-elskere, hvordan foretrækker I jeres?
Til en stor kande
  • 1 L kærnemælk
  • 25o g skyr
  • 2-3 hele æg
  • 1 dl sukker
  • 3 tsk. vaniljesukker med blød top
  • Friskpresset citronsaft
Jeg bruger hele æg for at give koldskålen noget fylde - disse piskes nemlig med sukker til en hvid cremet æggesnaps. Heri røres vaniljen, skyr og kærnemælk og der smages til med citronsaft - jeg kan bedst lide min koldskål hvis man kun lige akkurat kan fornemme citronen og med bær og kammerjunker ovenpå. Alternativt kan jeg finde på at smide noget sukker på en pande og riste havregryn heri til en lækker mysli.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar